T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Tepekent Anadolu İmam Hatip Lisesi

ÖĞRENCİLERİMİZ OKULUMUZ BAHÇESİNDE FİDAN DİKME ve HOBİ BAHÇESİ OLUŞTURMA ETKİNLİĞİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Ağaç dikme söz konusu olduğunda duyarlı her insan bu işe niyetlenir. Çünkü ağaç dikmenin faydaları hakkında teşvik edici birkaç söz bunun için yeterlidir. Ancak iş gerçekten bir fidanı toprakla buluşturmaya geldiğinde niyet ve istek neticeye dönüşmekte yeterli olmaz. Belki tohumu ve fidanı toprakla buluşturmak için güçlü bir sebep gerekir.

Onlarca milyon hektar arazinin ağaçsız ve çorak olduğu düşünülürse, her insanın ferdi olarak yılda birkaç fidanı dikmesi büyük bir organizasyon olurdu. Milyonlarca insan ellerine aldıkları fidanları toprakla buluşturup bu çoraklığa bir dur demek için yollara çıkıyor. Büyük bir organizasyonun küçük bir parçası olmak güzel ancak bu şuurda olanlar yeterli değil. İlkbahar ve son bahar aylarında, eline aldığı fidanı ya da tohumu, toprakla buluşturmaya çalışanların azlığından, insanların bu büyük organizasyonun bir parçası olmakta ne kadar zorlandıklarını görmek mümkün.

Ağaç diğer birçok nimetlerde olduğu gibi her haliyle insanlara faydalı olması için yaratılmıştır. Ağaç denilen canlı, her şeyden önce bir şifa kaynağıdır. Dalıyla, budağıyla sade öylece dururken bile bin derde devadır. Ağacın sadece dalından, budağından, meyvesinden, kerestesinden istifade edilmez. Havanın temizlenmesi, yağmurun yağması, iklimin düzenlenmesi, diğer nebâdâtın yetişmesi hep ağaca bağlıdır. Bir nevi ağaç, dünyadaki hayatın sağlıklı devam etmesi için mihenk taşıdır.

Okulumuz öğrencileri okulumuz bahçesinde fidan dikme , çim ekimi ve  hobi bahçesi oluşturma ekinliği gerçekleştirdi.Öğrencilerimizin bir sogan bahçesi oldu.

24-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-202324-03-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.03.2023 - Güncelleme: 24.03.2023 09:03 - Görüntülenme: 90
  Beğen | 0  kişi beğendi